Translate

Allah is Fuck'

PERUMPAMAAN PERUMPAMAAN 
By ALLAH SWT

1.Seperti Binatang Ternak
“Dan sesungguhnya Kami jadikan untuk neraka jahanam kebanyakan dari jin dan manusia, mereka mempunyai hati, tetapi tidak dipergunakannya untuk memahami (ayat-ayat Allah) dan mereka mempunyai mata (tetapi) tidak dipergunakannya untuk melihat kebesaran (tanda-tanda kekuasaan Allah), dan mereka mempunyai telingan (tetapi) tidak dipergunakannya untuk mendengar (ayat-ayat Allah). Mereka itu seumpama binatang ternak, bahkan mereka lebih sesat lagi. Mereka itulah orang-orang yang lalai.” 
(al-A’raf, 7: 179 )
“Terangkanlah kepadaKu tentang orang-orang yang menjadikan hawa nafsunya sebagai Tuhannya, maka apakah kamu dapat menjadi pemelihara atasnya. Atau apakah kamu mengira bahawa kebanyakan mereka itu mendengar dan memahami, mereka itu tidak lain hanyalah seperti binatang ternak bahkan mereka lebih sesat jalannya dari binatang ternak itu.” 
(Al-Furqan, 25: 43-44)

2.Seperti Anjing
“Dan kalau Kami Menghendaki sesunggunya Kami Tinggikan derjatnya dengan ayat-ayat itu, tetapi dia cenderung kepada dunia dan menurutkan hawa nafsunya yang rendah, maka perumpamaannya seperti anjing jika kamu menghalaunya dihulurkan lidah dan jika kamu biarkannya dia menghulurkan lidahnya juga. Demikian itulah perumpamaan orang-orang yang mendustakan ayat-ayat Kami. Cerita-cerita demikian bermaksud agar manusia memikirkannya.” (al-A’raf, 7: 176)

3.Seperti Kera.Seperti Babi
“Katakanlah (Muhammad), “Apakah akan Aku Beritakan kepadamu tentang orang yang lebih buruk pembalasannya dari (orang fasik) disisi Allah? Iaitu orang yang Dilaknat dan Dimurkai Allah, di antara mereka (ada) yang dijadikan kera dan babi dan (orang yang) menyembah thagut.” Mereka lebih buruk dari tempatnya dan lebih tersesat dari jalan yang lurus.” 
(al-Maidah, 5: 60 )

4.Seperti Batu
“Kemudian setelah itu hatimu menjadi keras seperti batu, bahkan lebih keras lagi. Padahal di antara batu-batu itu sungguh ada yang mengalir sungai-sungai daripadanya dan di antaranya sungguh ada yang terbelah lalu keluarlah mata air daripadanya dan di antaranya sungguh ada yang meluncur jatuh kerana takut kepada Allah. Dan Allah sekali-sekali tidak lengah daripada apa yang kamu kerjakan.” 
(al-Baqarah, 2: 74)

5.Seperti Laba Labah
“Perumpamaan orang-orang yang mengambil pelindung-pelindung selain Allah adalah seperti labah-labah yang membuat rumah. Dan sesungguhnya rumah yang paling lemah ialah rumah labah-labah kalau mereka mengetahui.” 
(Al-‘Ankabut, 29: 41)

6.Seperti Keledai
“Perumpamaan orang-orang yang dipikulkan kepadanya Taurat kemudian mereka tidak memikulnya adalah seperti keldai yang membawa kitab-kitab yang tebal. Amatlah buruk perumpamaan kaum yang mendustkan ayat-ayat Allah itu. Dan Allah tidak memberi petunjuk kepada kaum yang zalim.” 
(al-Jumu’ah, 62: 5)

7.Seperti Kayu
Dan apabila kamu melihat mereka, tubuh-tubuh mereka menjadikan kamu kagum. Dan jika mereka berkata, kamu mendengarkan perkataan mereka. Mereka adalah seakan-akan kayu yang tersandar. Mereka mengira bahawa tiap-tiap teriakan yang keras ditujukan kepada mereka. Mereka itulah mush yang sebenarnya maka waspadalah terhadap mereka; semoga Allah membinasakan mereka. Bagaimanakah mereka sampai dipalingkan dari kebenaran?” 
(al-Munafiqun, 63: 4)

.Tuhan sang maha bijaksana bukanlah sosok yang amat ingin dipercayai keberadaanny,tidak bisakah Allah memeberikan contoh nyata bagi kejahatan manusia,perumpamaan manusia vs binatang adalah tidak benar,sepandai pandainya binatang takkan sama dengan manusia,sehebat hebatnya manusia takkan sama dengan manusia,begitu juga sebodoh bodohnya manusia takkan sama dengan binatang,seburuk buruknya manusiapun takkan sama dengan binatang,
Fakta bahwa binatang tak berakal adalah menjadi dasar ketidaksamaan mereka dengan manusia sampai kapanpun,dan muslim maupun mukmin Allah bukanlah sebaik baik makhluk,kwalitas manusia,martabat manusia bukan terletak pada apa yang mereka percayai,melainkan realitas prilaku merekalah yang menjadi tolak ukur martabat mereka,karena masih banyak nonmuslim yang suka berbuat kebajikan kepada sesama,banyak sumbangan pengetahuan dari non muslim,bahkan para penemu-penemu ,kebanyakan dari mereka adalah tak bertuhan.

0 comments: